Πέμπτη 4 Ιουλίου 2019

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΘΕΛΗΣΗΣ


Ντέμπι  Σκουάνς  «ΝΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΤΡΕΞΩ»
Άρχισα να τρέχω όταν πλησίαζα τα 40 , για να κρατηθώ  σε φόρμα. Σύντομα γράφτηκα σε έναν σύλλογο  και λάτρεψα  το να βγαίνω και να τρέχω με άλλους ανθρώπους. Όταν έκλεισα τα 40 , στάθηκα στην εκκίνηση του ημιμαραθωνίου  του Πλύμουθ. Πραγματικά απολάμβανα το να βλέπω τον εαυτό μου να βελτιώνεται  και να αγγίζει μεγαλύτερους στόχους.

Τον επόμενο χρόνο  ήμουν στα μισά της προετοιμασίας μου για να τρέξω πάλι τον ίδιο αγώνα όταν έπαθα μια λοίμωξη στο στήθος, η οποία προχώρησε σε νεκρωτική περιτονίτιδα – που είναι γνωστή ως ασθένεια που τρώει τη σάρκα: κατέστρεψε όλο τον υγιή ιστό της μιας  γάμπας μου.
Ήμουν στην Εντατική για 11 ημέρες  και οι γιατροί δεν περίμεναν ότι θα ζούσα . Το πόδι μου ακρωτηριάστηκε λίγο πάνω από το γόνατο. Νόμιζα ότι η ζωή μου είχε τελειώσει. Ούτε που περνούσε από το μυαλό μου πως θα ξαναέτρεχα. Οι μύες μου είχαν υποβαθμιστεί σε σημείο που δεν μπορούσα  να σηκώσω ούτε το κουτάλι. Αλλά μόλις βγήκα από το νοσοκομείο και άρχισα να ανακτώ  τις δυνάμεις μου, συνειδητοποίησα ότι μπορούσα να κάνω πολλά.
Έναν μήνα αργότερα ήμουν πίσω στο γυμναστήριο, αν και άντεχα μόλις ενάμιση λεπτό στο ποδήλατο  γυμναστικής πριν εξαντληθώ. Ήταν σαν να ξεκινούσα από την αρχή. Αλλά σιγά σιγά έχτισα τη φυσική μου κατάσταση, έπειτα έβαλα προσθετικό πόδι.
Τώρα το πόδι με το οποίο τρέχω  είναι μια λεπίδα. Την πρώτη φορά που την είδα φαινόταν τρομακτική. Είχα δει τους παραολυμπιονίκες να τις χρησιμοποιούν , αλλά χρειάστηκε μεγάλη αυτοπεποίθηση για να πιστέψω ότι δεν επρόκειτο να πέσω τρέχοντας με αυτήν. Δεν αισθάνεσαι πραγματικά τίποτα καθώς τρέχεις , πέρα από μια μικρή πίεση  από το πόδι που προσγειώνεται στα έδαφος . Χρειάζεται δυνατός κορμός για να κρατάς την ισορροπία σου και την όρθια στάση και απαιτείται περίπου 70% περισσότερη ενέργεια  για να τρέξεις ως ακρωτηριασμένος πάνω από το γόνατο, καθώς πρέπει να κουνάς τον κορμό προς τα εμπρός για να μετακινήσεις ολόκληρο το πόδι.
Αλλά αξίζει τον κόπο . Το τρέξιμο, ο αθλητισμός με κρατάει σε φόρμα και υγιή και μου αρέσει απλά το να μπορώ να βγαίνω έξω, να βλέπω το τοπίο.
Το 2017  έτρεξα το δεκάρι του Πλύμουθ – ήταν το πρώτο μου δεκάρι ως ακρωτηριασμένος δρομέας. Δύο (2) χρόνια νωρίτερα αυτό θα ήταν αδιανόητο. Είμαι τόσο τυχερή που μπορώ να τρέξω. Ποτέ δεν θα λάβω ως δεδομένο αυτό που έχω καταφέρει……….
(Αντιγραφή από   The Guardian /ΤΑ ΝΕΑ , το ένθετο «Τρέχω» 14-16/6/19)
--- Η Ντέμπι Σκουάνς είναι 53 ετών . Έχει δύο παιδιά . Δεν χάνει ευκαιρία να τρέχει. ---

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου