Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΘΛΗΜΑΤΑ ΤΟ ΠΙΓΚ ΠΟΓΚ


ΕΡΕΥΝΑ  ΓΙΑ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΑΘΛΗΣΗΣ  ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΑΘΛΗΜΑ  ΕΧΟΥΝ  ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΟΙ ΝΕΟΙ.
Εννιά στους δέκα  μαθητές  δεν προλαβαίνουν  να ασχοληθούν  με τον αθλητισμό όσο θα επιθυμούσαν.
ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΣΠΟΡ ΚΑΙ ΠΑΙΓΝΙΔΙ

Άρθρο της ΛΙΑΣ  ΝΙΚΗΤΑΚΗ  Δευτέρα 16/1/2006 εφημερίδα Ελεύθερος τύπος
.- Είδος …υπερπολυτελείας  θεωρείται  ο αθλητισμός   για τους μαθητές του Λυκείου αντίληψη η οποία έχει εν πολλοίς επεκταθεί ακόμη και σε τάξεις  του Δημοτικού . Οι γονείς αξιολογούν  ως σημαντικότερη  για τα παιδιά τους  την εξωσχολική  ενασχόληση  με ξένες γλώσσες ,χορό –η- πιάνο, παρόλο που οι ίδιοι  οι μαθητές  επιθυμούν να αθλούνται  και εύχονται να είχαν περισσότερο  ελεύθερο χρόνο για να επιδίδονται στα αγαπημένα τους σπόρ.
.- Ποδόσφαιρο ,μπάσκετ και βόλε-ι-  είναι τα τρία (3) αθλήματα  που κυριαρχούν στην λίστα  των προτιμήσεων των μαθητών ,4ο το άθλημα της κολύμβησης 5ο το άθλημα του  πινγκ-πονγκ  και ακολουθούν τα υπόλοιπα . Τα συμπεράσματα αυτά αναδεικνύονται  από μεγάλη έρευνα  με θέμα  ‘’ Ευκαιρίες άθλησης  και αναπαραστάσεις  του μαθητικού  πληθυσμού  του Λεκανοπεδίου  Αττικής  για την Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό ‘’ η οποία
το 24% των παιδιών  δεν αθλείται καθόλου , το 26%  των τελειόφοιτων  Λυκείου  θεωρεί
το μάθημα Φυσικής Αγωγής αδιάφορο και το 65% δηλώνει πως έχει ελάχιστες  ευκαιρίες
για άθληση.
Διενεργήθηκε  στο πλαίσιο  των δραστηριότητων  Γραμματείας  Επιτροπής ερευνών του Πανεπιστημίου  Αθηνών, από τον εκπαιδευτικό αναλυτή  Χρήστο  Κάτσικα  και την καθηγήτρια φιλοσοφίας  Αθλητισμού του ΤΕΦΑΑ Κωνσταντίνα  Γογγάκη  σε μαθητές  και μαθήτριες  Δημοτικού ,Γυμνασίου και Λυκείου , 15 Δήμων του Λεκανοπεδίου . Στην επεξεργασία των στοιχείων  προέβη ο αναλυτής Αντώνης Χριστόδουλος .
.- Όπως προκύπτει από την έρευνα , το 41% του ερωτώμενου  πληθυσμού  δηλώνει ότι αθλείται συχνά . Υπάρχει ωστόσο  και ένα ανησυχητικό ποσοστό της τάξεως  του 24% που δηλώνει ότι δεν αθλείται καθόλου. Γενικά το ποσοστό των μαθητών,οι οποίοι αθλούνται έχει επιλέξει πρώτα τα εξής τρία (3) αθλήματα ,ποδόσφαιρο 25,5% ,μπάσκετ 18,96%  , βόλε-ι- 11,8% και τα υπόλοιπα ακολουθούν Η επιλογή των αθλημάτων   αυτών οφείλεται τόσο στην προβολή τους και στο ότι ως ομαδικά  αθλήματα προσφέρονται για την κάλυψη της ανάγκης κοινωνικοποίησης  των μαθητών .
Ανύπαρκτη υποδομή
.- Τέσσερεις (4) στους δέκα (10)  μαθητές  δεν δείχνουν ικανοποιημένοι από τις ευκαιρίες άθλησης  της περιοχής τους ,καθώς τις θεωρούν  ελάχιστες ως ανύπαρκτες . Ακόμη λιγότερο  ικανοποιημένοι  δηλώνουν οι μαθητές  για τις ευκαιρίες  που τους δίνονται στο σχολείο τους ,να ασχοληθούν με τα σπόρ .
.- Το 65% αναφέρει  ότι είναι λίγο –η- καθόλου  ικανοποιημένο . Οι απαντήσεις αυτές αντικατοπτρίζουν  το υπαρκτό πρόβλημα  στα σχολεία ,ιδιαίτερα του Λεκανοπεδίου ,που η δόμηση τους προβλέπει μόνο αίθουσες  διδασκαλίας  μέσα σε ψυχρά τετραγωνισμένα κτίρια , ενώ οι αύλειοι τους χώροι είτε δεν προσφέρουν ευκαιρίες  άθλησης,λόγω της  ανυπαρξίας οργάνων και στοιχειώδους  αθλητικής υλικοτεχνικής υποδομής .
.- Οι μαθητές ,πάντως ονειρεύονται,σχεδόν όλοι θα εύχονταν να υπάρχουν αθλητικές  εγκαταστάσεις στην περιοχή τους για να μπορούν να αθλούνται. Το 28,2 % θα ήθελε  να υπάρχει κολυμβητήριο, ενώ η επιθυμία  για ύπαρξη  σταδίου στίβου ακολουθεί με 24,3% και έπεται το κλειστό γυμναστήριο με ποσοστό 14,3%.
Προέχει το διάβασμα
.- Επτά (7) στους δέκα (10)  μαθητές  θεωρούν ότι η έλλειψη ελεύθερου χρόνου  είναι το κατ’ εξοχήν  πρόβλημα ,που δυσκολεύει την ενασχόληση τους με τον αθλητισμό. Το μεγαλύτερο  ποσοστό ερωτωμένων  που δηλώνει  ότι αθλείται συχνά είναι στο Δημοτικό ,του οποίου οι μαθητές  έχουν περισσότερο ελέυθερο χρόνο και το μικρότερο στο Λύκειο, όπου από τη συντριπτική πλειονότητα δηλώνεται πως δεν υπάρχει ελεύθερος χρόνος .
.- Παράλληλα , την πιο θετική στάση απέναντι της Φυσικής  Αγωγής  έχουν οι μαθητές και οι μαθήτριες  του Δημοτικού 95,3% και ακολουθούν  εκείνοι του Γυμνασίου 89% . Στο Λύκειο οι συσχετισμοί αλλάζουν  και ένα 26% των ερωτωμένων θεωρεί το μάθημα  βαρετό –η- αδιάφορο.  Οι τελευταίοι  θεωρούν ότι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής τους στερεί ώρα , την οποία θα μπορούσαν να αξιοποιήσουν για να προετοιμαστούν καλύτερα για το φροντιστήριο.
.- Είναι γνωστό ότι ο εξεταστικός λαβύρινθος  στο Λύκειο αναγκάζει το μαθητικό πληθυσμό  να καταναλώνει , σχεδόν ολοκληρωτικά, το χρόνο του στο τρίγωνο σχολείο- φροντιστήριο-ιδιαίτερο.
.- Υπό τις συνθήκες αυτές  ο αθλητισμός  και η άσκηση θεωρούνται……είδη υπερπολυτελείας  -η- ακόμη και δραστηριότητες , με τις οποίες ασχολούνται οι ‘’ κακοί και αδιάφοροι ‘’ μαθητές.
Το κυνήγι των εφοδίων
.- Υπάρχει ,γενικότερα μια λανθασμένη αντίληψη ότι το σημαντικό είναι να καταναλώνεται ο ελεύθερος χρόνος  στο κυνήγι ‘’ εφοδίων ‘’, όπως  είναι η εκμάθηση ξένων γλωσσών , χορού, πιάνου των οποίων  την αξία θα μπορέσει αργότερα να ‘’ εξαργυρώσει ‘’  ο νέος.
.- Έτσι όταν ο μαθητής  τελειώνει τη σχολική  του ημέρα  ο καταμερισμός  του ελεύθερου χρόνου  του γίνεται με όρους σχολείου , που δεν είναι συμβατοί  με την παιδική ηλικία ,κατά την οποία ο άνθρωπος θέλει κι επιβάλλεται να τρέξει και να παίξει για να εκτονωθεί.
.- Κι όμως , οι μαθητές και οι μαθήτριες  στη συντριπτική πλειοψηφία  τους 92,3% δηλώνουν, πως θα ήθελαν περισσότερο χρόνο για να αθλούνται. ΤΟΥΣ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου