Κυριακή 21 Φεβρουαρίου 2016

ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.

ΔYO (2) ΩΡΕΣ  ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΗΝ ΟΘΟΝΗ  ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ. ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΑ  ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
( Αναδημοσίευση άρθρου του  Αλέξανδρου Παπαδόπουλου από τη τοπική εφημερίδα « Ελευθερία»).
Τα παιδιά ηλικίας  11-15 ετών  σε ποσοστό 90% βρίσκονται 2 ώρες  περίπου  καθημερινά  στην οθόνη του υπολογιστή.
Τα παιδιά  ηλικίας  11-15  ετών  σε ποσοστό 55% βρίσκονται  5 ώρες περίπου   καθημερινά  στην οθόνη του υπολογιστή.
36% των παιδιών μπαίνουν στο ίντερνετ για να παίξουν παιγνίδια , 33% των παιδιών για να δουν μουσικά βίντεο και ταινίες, ενώ μόλις 13% για αναζήτηση σχολικών βοηθημάτων και πληροφορίες  για τα μαθήματα τους.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
.- Με ταχύτατους ρυθμούς  και την προοπτική  να μετατραπεί  σε ένα πραγματικό εφιάλτη  για τις οικογένειες εξελίσσεται  και στην Ελλάδα  το φαινόμενο της υπερέκθεσης  των παιδιών στο Διαδίκτυο και στους κινδύνους που το περικλείουν. Ο εορτασμός  της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου   αποτέλεσε μια καλή ευκαιρία για τους επιστήμονες που παρακολουθούν  το φαινόμενο και στην Ελλάδα να αναφερθούν  στα αποτελέσματα ερευνών και μελετών που δεν είναι και τα πλέον  ενθαρρυντικά  κυρίως  για τις επιδράσεις στην ψυχική ζωή των παιδιών.
Μία από τις έρευνες που ολοκληρώθηκε  πριν από 5 μήνες  στην Ελλάδα  αναδεικνύει  το ότι τα παιδιά  ηλικίας 11-15 ετών  σε ποσοστό 90 % βρίσκονται 2 ώρες περίπου καθημερινά  μπροστά  στην οθόνη του υπολογιστή, ενώ ένα ποσοστό παιδιών της τάξης του 55%  εκτίθεται καθημερινά  για περισσότερο από 5 ώρες.
Όπως ανέφερε ο επιστημονικά υπεύθυνος  του κέντρου πρόληψης των εξαρτήσεων  ΣΧΕΔΙΑ Βασίλης Κούτρας  το πλέον ανησυχητικό είναι , ότι οι γονείς  έχουν υποτιμήσει τον κίνδυνο της εξάρτησης  των παιδιών τους  από το διαδίκτυο . Τα στοιχεί όμως δείχνουν ότι στην Ελλάδα ένα ποσοστό 14,1 % των παιδιών ηλικίας 15 ετών εμφανίζει συμπτώματα εξάρτησης  με τα αγόρια να ασχολούνται κυρίως με ηλεκτρονικά παιγνίδια και τα κορίτσια με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Ελάχιστοι γονείς  απευθύνονται  σε εμάς για να ζητήσουν ενημέρωση ή βοήθεια  και αυτό από μόνο του είναι ένα θέμα  καθώς φαίνεται, ότι ή δεν έχουν καταλάβει  τον κίνδυνο ή τον υποτιμούν, Μια ακόμη παράμετρος είναι η και η ενασχόληση των παιδιών με τον ηλεκτρονικό τζόγο, αφού ποσοστό 40% των εφήβων  παραδέχεται ότι έχει παίξει τουλάχιστον  μια φορά τυχερά παιγνίδια  στο διαδίκτυο», τόνισε ο κ. Κούτρας.
ΤΑ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ
Κληθείς να τοποθετηθεί επί των δυνατοτήτων ή των στρατηγικών  που πρέπει να ακολουθούν οι γονείς για να αποφύγουν  τα φαινόμενα αυτά ο κ. Κούτρας έκανε λόγο για τα όρια της ελευθερίας των κινήσεων που έχουν τα παιδιά και το μέτρο  που πρέπει να υπάρχει  σε όλα.
«Τα παιδιά  μιμούνται και ακολουθούν συμπεριφορές  που βλέπουν στο οικογενειακό περιβάλλον. Εάν ένας γονέας είναι  κολλημένος με τις ώρες στον υπολογιστή, αυτό θα κάνει και το παιδί όταν του δοθεί η ευκαιρία. Το σημαντικό όμως είναι, ότι η υπερέκθεση στην οθόνη αφαιρεί χρόνο από άλλες  δραστηριότητες και εκεί  αρχίζουν να δημιουργούνται οι εξαρτήσεις. Μια σοφή στρατηγική είναι να  δίνουν οι γονείς στα παιδιά  την ελευθερία των κινήσεων, να διατηρούν  όμως το δικαίωμα να βλέπουν  και να ξέρουν  κάθε στιγμή  πως διαχειρίζονται  την ελευθερία τους αυτή», σημείωσε ο κ. Κούτρας.
ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΘΕΤΙΚΑ ΝΕΑ  
Η ενημερωτική εκστρατεία  στο μεταξύ με τίτλο  Kidς@safery, internet, και παιδί, παρουσιάζει κάποια θετικά σημάδια για τη στάση των γονέων απέναντι στο φαινόμενο της υπερέκθεσης  των παιδιών στον υπολογιστή .
Με βάση τις έρευνες  φαίνεται, ότι το 74%  των γονιών  έχουν επιλέξει ο υπολογιστής του παιδιού τους  να βρίσκεται σε κοινόχρηστο χώρο, ώστε το γονικός έλεγχος  να είναι ευκολότερος.
Το 69% των παιδιών μπαίνουν καθημερινά  στο Ιντερνέτ με σκοπό να ψυχαγωγηθούν , ενώ η ενασχόληση τους με το διαδίκτυο κατά μέσο όρο ανέρχεται σε 2 ώρες.
Μεγάλο είναι το ποσοστό  (23%) των παιδιών που περνούν 2-3 ώρες τη μέρα στο Ίντερνετ, στοιχείο που δείχνει ότι το διαδίκτυο  σχεδόν μονοπωλεί  τον ελεύθερο χρόνο  των παιδιών.

Το συμπέρασμα αυτό επιβεβαιώνεται  και από το γεγονός ότι το  36% των παιδιών μπαίνουν στο Ίντερνετ  για να παίξουν παιγνίδια και να δουν μουσικά βίντεο και ταινίες 33% , ενώ μόλις 13% του χρόνου τους  στο διαδίκτυο το αφιερώνουν για να αναζητήσουν  σχολικά βοηθήματα και πληροφορίες για τα μαθήματα τους.- 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου