Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

Οστεοπόρωση : Οι βάσεις για καλύτερη πρόληψη της Τίθενται στην Εφηβεία.


Οστεοπόρωση : Οι βάσεις για καλύτερη πρόληψη της Τίθενται στην Εφηβεία.
Άρθρο της εφημερίδος ‘’Ελεύθερος Τύπος ‘’ ,με την συνεργασία της Μέμης Τσεκούρα Προέδρου του Ελληνικού Συλλόγου Υποστήριξης Ασθενών με Οστεοπόρωση.
Οι κρίσιμες περίοδοι για την οστική πυκνότητα.

Για Άνδρες και Γυναίκες  η κορυφαία  οστική πυκνότητα , που αποτελεί την καλύτερη ασπίδα για την πρόληψη της οστεοπόρωσης παρατηρείται στην ηλικία των 27 ετών. Τα οστά  διατηρούνται αναλλοίωτα μέχρι τα 35 έτη, οπότε και αρχίζει σταδιακά η απώλεια της οστικής πυκνότητας. Στις γυναίκες η σκελετική φθορά  κορυφώνεται στην εμμηνόπαυση.
Η πρόληψη μέσω της τροφής  προυποθέτει τρεις (3) μερίδες  γαλακτοκομικών την ημέρα ( ένα ποτήρι γάλα, ένα γιαούρτι και ένα  κομμάτι 30 γραμμ. Τυρί).
Άνδρες και γυναίκες ,ανεξαρτήτως ηλικίας  πρέπει να περιορίσουν το κάπνισμα  και τη χρήση ηρεμιστικών, καθώς εμποδίζουν την απορρόφηση ασβεστίου από τα οστά , με αποτέλεσμα  να έχουν άμεσα αρνητικό αντίκτυπο στην σκελετική υγεία.
Παιδιά και έφηβοι:
Στην Ελλάδα  ούτε τα παιδιά ,ούτε οι νέοι πίνουν όσο γάλα  θα έπρεπε με αποτέλεσμα  αργότερα να υποφέρουν  από οστεοπόρωση. Οι βάσεις  για την εκδήλωση  οστεοπόρωσης  τίθενται στην εφηβεία . Για τον λόγο αυτό η νέα άποψη ότι λανθασμένα  η οστεοπόρωση  θεωρείται μάστιγα της τρίτης ηλικίας , αφού στην πραγματικότητα είναι ‘’ παιδική  ασθένεια ‘’ λόγω της εξάρτησης  της  από καλές και κακές συνήθειες ,που υιοθετούνται στην νηπιακή ,σχολική και εφηβική ζωή.
Περισσότερο κινδυνεύουν  από την νόσο τα ανορεξικά κορίτσια  που υιοθετούν τα πρότυπα  ομορφιάς  των μοντέλων και υποβάλλουν τον εαυτό τους  σε ασιτία.
Στις νεαρές  ηλικίες  το βασικό μέτρο ενίσχυσης της σκελετικής υγείας είναι ηισορροπημένη διατροφή και κυρίως η επαρκής πρόσληψη ασβεστίου  και βιταμίνης D μέσω γαλακτοκομικών . Σημαντικός είναι ο ρόλος  της άσκησης , που πρέπει να  ξεκινά από νωρίς ,καθώς συμβάλλει στο χτίσιμο γερών οστών.
Μεγαλύτερες ηλικίες
Σε μεγαλύτερες ηλικίες  ο κύριος κίνδυνος για οστεοπορωτικά κατάγματα  είναι οι πτώσεις. Γι΄αυτό  πρέπει να προσέχουν  πως κινούνται ιδιαίτερα οι μεταεμμηνοπαυσιακές γυναίκες , οι οποίες  καλό είναι να συνεχίζουν  να ασκούνται ήπια σε  καθημερινή βάση. Επίσης πρέπει να κάνουν τακτικά  μέτρηση οστικής πυκνότητας ώστε να εντοπιστεί έγκαιρα  τυχόν  σημαντική απώλεια . Σε ότι αφορά  την έναρξη της εμμηνόπαυσης  που αποτελεί  ‘’σταθμό ‘’  για την εξέλιξη της σκελετικής υγείας , οι γυναίκες πρέπει να  την αντιμετωπίζουν  με την κατάλληλη προετοιμασία  σε ψυχικό και οργανικό επίπεδο .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου